fredag 10 mars 2017

Skatteåterbäring!

I går fick jag årets besked från Skatteverket, och det visar sig att jag får cirka 20000 kronor mer än vad jag räknat med. Jag passade i dag därför på att göra en direktinsättning till Avanza på motsvarande belopp för att göra några balanserande köp och korrigera viktningen i portföljen något. Dagens avslut ser ut som följer:



Har ännu inte sålt av någonting av innehavet i Addnode eller Telia utan väljer att avvakta för att kunna ta del av utdelning och/eller vänta in attraktivare säljkurser. Annars håller jag fast vid planen att minska dessa innehav till fördel för andra bolag i portföljen. Är lite sugen på att plocka in danska Novo Nordisk, men funderar i så fall på att först öppna en kapitalförsäkring där jag kan samla utländska innehav. Jag har blivit lite sugen på att öppna en sådan hos Nordea, eftersom courtaget där numera är lägre än hos Avanza. När andra bloggare har utvärderat aktiehandeln inom Nordea Investor skulle jag även kunna tänka mig att lyfta över ISK-kontot med mina svenska aktier dit.

Efter dagens köp ser portföljen ut på följande vis:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar