lördag 18 februari 2017

Presentation!

Jag är i dag närmare 30 år och bor tillsammans med min sambo och vår son i en mellanstor svensk stad. Vi har båda typiska kontorsjobb, men har nyligen blivit föräldrar, vilket innebär att en av oss kommer att vara föräldraledig under närmsta överskådlig framtid. I skrivande stund är min sambo föräldraledig.

Bloggen kretsar kring vårt arbete att bygga upp kapital för att öka vår ekonomiska frihet. Förhoppningen är att på sikt kunna ackumulera tillräckligt mycket för att helt låta pengarna arbeta för oss istället för vice versa. För att närma oss målet månadsspar vi i fonder och köper dessutom stundom aktier som vi tycker verkar särskilt intressanta. Skalet för sparandet utgörs av varsitt ISK-konto och till sonen har vi valt att löpande placera barnbidraget i en kapitalförsäkring.

På bloggen kommer jag att dokumentera bygget av flygmaskinen samtidigt som jag får chans att ventilera mina tankar om vardagsekonomi och sparande. På så vis hoppas jag kunna öppna en värdefull kanal för debatt med och feedback från bloggosfären på detta tema.

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Vi är i samma situation som du! Ska bli kul att följa dig!

    /Erik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra! Vi hörs i kommentarsfälten!

      Radera